onsdag 4. mars 2009

kjære tale

Detta blogginnlegget e dedikert te min kjære venninne Tale S. Skrunes.


















Idag sto eg opp ca. kl. 07:10, vekkt av Oskar sin alarm på telefonen. Så tok eg av meg dynå, tok håve opp av putå og planta beinå i bakken nedforbi sengå. Ittefulgt av detta, tok eg å kledde på meg også kjørte Oskar meg te skulen. Når me kom te skulen, gjekk eg ut av bilen, inn 3 dører og så va eg plutselig inni klasserommet. Så satte eg meg ned på stolen, tok opp macen fra ranselen, skrudde macen på og gjekk på Facebook.

Så satt eg i min egen lille verden å tenkte. Klødde meg litt i håve, og kikkte på klokkå på mobilen. Sjekka nettby og facebook i ny og ne. Det va vel i bunn og grunn det einaste eg gjorde den fysste skuletimen. Kl. 08:30 blei det friminutt. Då blei eg med Shirley, Kent Ove og Elisabeth ut på røykehjørna. Så sto me der då ei stond, og itte det så sto me der litt te. Itte det så gjekk me bort te kantinå. Der sto eg litt i kø, og kjøpte meg et varmt horn med ost og skinka og krydder og ein varme kakao med krem.

Itte friminuttet gjekk eg på mine to små(størrelse 37) bein inn i klasserommet igjen. Inne der satt eg å skreiv et blogg innlegg, noge eg brukte sikkert et par skuletimar te på. Ellers så har eg sotte å kikkt litt på dei andre elevane i klassen, snakkt med nogen av di, vore med Roger ein tur inni lydstudio, tatt bilder på web med Maria, åte Maria sine kjeksar, vore på Facebook og nettby, lagt ennå et blogginnlegg, hørt musikk, snakt om Hove, ikkje jobba med skulen, lest nogen patetiske bloggar, diskutert ka som e relevant og ikkje i ein blogg med Tale, drokke litt av vatnet te Maria, sendt litt meldingar med Oskar, snakt litt på msn med Elise og Aleksander, tatt nogen få bilder av Maria i fotostudio og sotte her å kjeda meg.

Så, Tale, siden du syns det e så interessant å lesa om ka eg ete te frokost så tenkte eg at eg sko skriva detta innlegget om alt eg har gjort te nå idag. Håpe detta e relevant nok for deg, vennen.

1 kommentar:

  1. eg som trodde eg sko lesa någe hensynsløst intresangt om søster mi nå men men. detta her va kanksje relevant for deg og tale men for livsnytere som blogge om någe mer intresangt en å blogga (me blogge FYI, ikkje) e jo detta som og lesa dagbokå t vinneren av "gosh, i have no life awards 1992 - 2009" ja hu vant alle årene

    hyggelig og ser at tale kose seg me og kritisera og bare generelt ver irriterande då=) og kjekt at du/dåkkår prøve og forandre detta her sånn at hu ska sleppa d, tror ikkje d hjelpe:P men dåkkår overleve na et par måneder t=) hilsen Skage

    SvarSlett