fredag 27. mars 2009

it's jesus versus buddha

Eg vurderer å byrja og blogge på nynorsk, men eg veit ikkje om det passar seg. Kva tykkjer du? Eller synes du kanskje jeg skal skrive bokmål, eller kanskje barra fortsetta å skriva dialekt? I need answers.

Eg har oppdaga et nytt musikalsk geni, og detta via ein utrulig interessante blogg. Thank you, girl. Ani Difranco e noge av det nydligaste eg har hørt på lenge. Hu trenge og trykke seg långt inni hjernen min, det e deilig. Mmmm, fortsett.

Det har vore ein bølgete dag. Klokkå e ti på ti og eg har ikkje bevegt meg vekk fra denna plassen mær enn 3 gonger. 2 do-besøk og et kort TV-besøk. Eg e kjempeglad. For nogen timar siden ville eg barra forsvinna. For ein halvtime siden følte eg ingenting.

Konne ønska eg konne skriva svensk. Det e nydelig.

Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bort om orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig
För att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag

Jag är här
Och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv
!

Resten av kvelden ska eg tilbringa sammen med Ani Difranco og min febrilske lengsel og tankar om min brennande kjærlighet for min personlige Jesus. JA DU JA! Eg meinte det eg skreiv: Eg e dødelig forelska i deg. Eg forstår ikkje kass funksjonshemma kroppsdel eg tenke med te tider, for i mitt sånn-passe-fungerande-håve e eg så ubeskrivelig sikker i min sak som menneske, og som ditt medmenneske. Gje meg handa di, ven! Eg vil fylla ditt fasinerande sinn så lenge du lar meg. Vær så snill, LA MEG! Take this life, I'm right here. Right here for you, baby.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar